THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Ahad, 14 September 2008

Bebelan kosong part 2

Fuh..Ramadhan datang lagi... pejam celik, pejam celik ari ni dh nk dekat 20 hari dah aku berpuasa.. Alhamdulilah, puasa kali ni aku rasa mudah le skit dari puasa yang lepas- lepas..x tau le sbb tahun ni aku rasa x de letih sangat.. Kalo x sahur pun, aku rasa badan tetap cergas n kalo korang nak ajak main bola pun aku rase mmg boleh jalan lagi la..Entah le maybe sebab aku dah besar kot, jadi ketahananan badan pun tinggi.. rasenya la. Kadang- kadang bagus gak mcm tue, x de le aku nak ponteng puase macam kecik- kecik dulu.. Masa kecik- kecik dulu mase tgh angkat air smbahyang pun boleh minum air paip..Memang time tue, air paip pun rase macam air sirap , betul, aku x bohong...Nak kate x sahur,tak gak sbb kecik- kecik dulu mmg x pernah x bangun sahur. Biase le time- time kecik dulu tak liat sangat nak bangan pagi. Time sahur pulak 2-3 kali gak tambah gak nasi tapi bile bangun tido jer automatik perut jadi lapar, tue yang bile pegi jmpa kawan- kawan sekepala tue timbul le macam- macam idea camna nak bukak puase secara "haram" tu.. Aduh pening la bile pikir balik zaman budak- budak dulu la.. pengalaman zaman budak- budak berharga tau.. Tapi skang dah tak macam dulu lagi dah. Skang ni kalo tak pose rase lain macam je.. haha... betul tau..Tu le orang kata Pengalaman mendewasakan minda kot.. Yela, kalo x de pengalaman macamana mana minda n fikiran kita nk berkembang n matang.. statik jer dari kecik sampai ke tua.. Ah, lupakan jap la pasal zaman budak- budak ni, baik cite pasal sekarang ni sebab kalo x de sekarang macamana nak ade mase depan.. Betol x? Tapi yang problem sekarang, zaman sekarang tak sesedap zaman dulu...Jadi nak cite pasal benda- benda zaman- zaman sekarang pun x de mood... Byak x best sekarang ni, x kiralah pasal benda benda kat dalam @ luar negara.. Tgk je la isu- isu korupsi, masalah sosial, peperangan, fitnah.. Semua terok n menjijikkan aku je.. Bile perhatikan pasal benda ni, teringat lak dulu masa aku sekolah menengah dulu, cikgu aku pernah cakap bahawa semakin maju sesuatu bangsa tue, lama- kelamaan tanpa diorang sedar, diorang akan kembali pada zaman orang- orang yang x bertamadun dulu- dulu.. Mulanya aku pun macam x berapa paham ape yg cikgu aku cakap sebb mana mungkin kalo kita dah maju, kita jadi macam orang x brtamadun. Macam x logik je. Tapi bile tengok keadaan dunia sekarang ni, baru le aku paham kenapa cikgu aku boleh cakap macam tue.. Korang cuba lihat perhati situasi dunia sekarang, korang pun perasan n akan bersetuju dengan aku.. Percayalah... Aku pun bimbang gak, mungkin ari ni aku cite pasal benda- benda ni, tup- tup esok lusa aku pun hanyut dengan dunia ni.. X leh agak gak, sebab masa depan sape yan tahu.. Ye x? Kalo kat rumah bleh mak bapak tenok- tengokkan aku. Kat sekolah menengah dulu pun, nak- nak mase duduk asrama ade gak warden yang tolong bimbing aku... Tapi bile dah masuk "U" mak bapak pun duduk jauh... Kt "U" pun mana ade warden lagi.. Terpaksa la jaga diri sendiri baik- baik.. Kalo ade kawan- kawan yang prhatin, tolong le tegur kalo ade benda yang x betul aku buat.. Mana ade manusia yang sempurna sekarang ni.. Dah la, aku pun wat benda lain ni.. Sini je kot.. Ade masa, aku tulis lagi.. Ape- ape pun, ingatlah kalo kita mendiamkan diri kepada kezaliman, kita akan memanjangkan lagi barisan perbudakkan... Fikirkan ok, Salam

0 ulasan: